Tyyppiviat merkkikuva

Alfa Romeo 156 tyyppiviat

Katsastuksessa havaittuja vikoja

  • Ei AKatsastuksen tilastossa 2005, 2002, 2001
  • Etuakselisto (2004, 2003, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
  • Pakokaasupäästöt (2004, 2003, 2000, 1999, 1998) AKatsastus
  • Käyttöjarru (2000) AKatsastus
  • Alusta (2000, 1999, 1998) AKatsastus
  • Seisontajarru (2004) AKatsastus
  • Hälytys: Runsaasti vikakohteita, joiden vuoksi Alfa 156/159 hylätään katsastuksessa. Omistajan kannattaa teettää huolellinen huolto ja tarkastus ennen katsastukseen menoa GTÜ
  • Korin ja alustan massiivisia ruosteongelmia vanhemmissa 156 –mallissa TÜV
  • Akselistot kuluvat nopeasti, runsaasti vikoja TÜV, GTÜ, DEKRA
  • 159: Käyttöjarrujen teho heikko TÜV
  • 156: Pysäköintijarrun teho heikko TÜV
  • Takaakselistossa pyöräntuennan poikittaistuet laakereineen ja edessä ohjauslaitteiden nivelet kuluvat nopeasti 159mallissa TÜV
  • Pyöräntuennan poikittaistuet ja niiden kumilaakerit kuluneet DEKRA
  • Kuluneet raidetangonpäät ja alapallonivelet GTÜ, DEKRA
  • Leveät matalaprofiilirenkaat rasittavat alustaa ja ohjauslaitteita DEKRA
  • Haperot akselistojen kumilaakerit GTÜ
  • Runsaasti valovikoja, muun muassa valonheittimen säädöt pielessä TÜV, GTÜ
  • Vuotavat, vialliset tai huonosti kiinnitetyt pakoputkistot vanhemmissa malleissa TÜV, GTÜ
  • Moottorin ja vaihteiston öljyvuodot GTÜ
  • Heikko jarrujen teho 159mallissa TÜV
  • Pakoputkisto ruostuu myös uudemmassa mallissa GTÜ, TÜV

Takaisinkutsuja

  • VDCjärjestelmä? VDCjärjestelmä ei joissakin tapauksissa tunnista varapyörän olevan käytössä.
  • Trafi 2008, Trafin sivulta ei selviä, mikä Alfa Romeon malli on kyseessä?
  • 156 GTA: Etuakseliston vahvistuskiinnike voi irrota, mikä aiheuttaa meteliä ja pahimmassa tapauksessa voi vaikeuttaa auton ohjaamista ADAC 2003
  • Konepelti voi avautua vauhdissa, mikäli auto huonosti hoidettu ja konepellin lukkomekanismi ja varmistushaka jätetty voitelematta ADAC 2004. Käyttöohjeita ja asiakkaiden neuvontaa tarkennettu konepellin oikean huollon ja sulkemistavan varmistamiseksi ADAC 2004.
  • Tulipalovaara 156 GTA ja 2.5 V6 . Ohjaustehostimen putki voi vuotaa, mikä voi aiheuttaa tulipalon ja ohjaustehostuksen toiminnan lakkaamisen VOSA 2004
  • Jarruputki voi vuotaa, jarrutusteho heikkenee VOSA 2004
  • Tulipalovaara. Moottorin jäähdytysnesteen lisälämmittimen johdin voi mennä oikosulkuun ja aiheuttaa tulipalon moottorin lämpiämisvaihteen aikana VOSA 2006
  • Jarrut saattavat pettää. Virheellisesti vulkanoidut jarruletkut saattavat vuotaa ja aiheuttaa jarrujen tehon heikkenemisen VOSA 2007
  • Mahdollinen hallinnan menettäminen: Nelivetomalleissa vaihteiston mahdollinen öljyvuoto voi aiheuttaa takaakseliston lukkiutumisen ja auton hallinnan menetyksen KBA 2008, ADAC 2007

Käyttäjien ilmoittamia vikoja

  • Ilmamassamittarin vikoja (Diesel), lukuisia moottorivaurioita ADAC
  • Kytkinvikoja ADAC
  • Sähkölaitevikoja ADAC
  • Epäluotettavuus ja vikaherkkyys ovat valitettavasti vakiona Autobild
  • Rispautunut ja vaurioitunut jakopään hammashihna on aiheuttanut moottorivaurioita bensiinimoottoreissa Autobild
  • Turboahtimen vikoja dieseleissä Autobild
  • Sähkölaitevikoja Autobild
  • Kytkimen käyttöjärjestelmän sylinteri vuotaa Autobild
  • Muutamia vaihteistovaurioita Autobild
  • Korin ruostevaurioita kahdeksannesta ikävuodesta alkaen Autobild

Alfa Romeo 156 vaihtoautot


Keskustelu

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Valitse merkki

Alfa Romeo

Audi

BMW

Chevrolet

Chrysler

Citroën

Dacia

Daihatsu

Fiat

Ford

Honda

Hyundai

Jaguar

Jeep

Kia

Lada

Lancia

Land Rover

Lexus

Mazda

Mercedes-Benz

Mitsubishi

Nissan

Opel

Peugeot

Pontiac

Porsche

Renault

Rolls-Royce

Rover

Saab

Seat

Skoda

Smart

Subaru

Suzuki

Toyota

Volkswagen

Volvo

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!