Tyyppiviat merkkikuva

Opel Omega tyyppiviat

Moottoriviat

  • Omega A:
  • Jakohihnavikoja. Jakohihnan vaihto 60 000 kilometrin välein. Vuoden 1992 loppupuolella muutettiin jakohihnan kiristinpyörää, jotta jakohihna kestäisi paremmin.
  • Sytytyskaapelivikoja, materiaalia parannettu 1992.
  • Polttoainepumpun relevikoja. Parempi rele 1991 lähtien.
  • Elektronisessa polttoaineensuihkutuksessa esiintyy vikoja myös Omegassa.
  • Ilmamääräanturissa toimintavikoja pakkasella.
  • Vesipumppuvuotoja. Vesipumppu kestää yleensä yli 100 000 kilometriä, vaikka laakeri voi vioittua jo alle 50 000 kilometrissä.
  • Laturivikoja. Laturin rakennetta parannettu 1993.
  • Happianturivikoja.
  • Termostaattivikoja.
  • Akun maajohto poikki.
  • Omega B:
  • Jakohihnaongelmia erityisesti V6moottoreilla varustetuissa malleissa. Nokkaakselin hihnapyörä murtuu aiheuttaen jakopään vaurion.
  • Elektronisessa polttoaineensuihkutuksessa esiintyy vikoja.
  • Moottorinohjausyksikön vikoja vuosimalliin 2003 saakka.
  • Sytytyskaapelivikoja.
  • Maadoituskaapelivikoja.
  • Polttoainepumpun relevikoja.
  • Dieseleissä esiintyy polttoainejärjestelmän vuotoja.
  • Dieseleissä turbovikoja.
  • Laturivikoja vuosimalliin 2002 saakka.
  • Virtalukko juuttuu vuosimallissa 2001.
  • Kampiakselin hihnapyörä murtuu vuosimallissa 2001.
  • Kampiakselin asentotunnistimen vikoja.
  • Ajonestolaitteen vikoja.
  • Käynnistysmoottorin solenoidi juuttuu.
  • Moottorin maadoitusvika.

Vaihteiston ja voimansiirron viat

  • Omega A:
  • Vaihteistovikoja ja kardaaniakselivikoja.
  • Vaihteiston synkronointi kulunut vanhemmissa malleissa.
  • Vaihteiston laakerivikoja, kuluneet laakerit pitävät ääntä ykkösellä ja kakkosella.
  • Pyöränlaakerivikoja.
  • Omega B:
  • Vaihteiston öljyvuotoa.

Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat

  • Omega A:
  • Tarkasta, ettei ohjausnivelissä ole väljää.
  • Etuiskunvaimentimet saattavat olla vaihtokunnossa jo 100 000 kilometrissä.
  • Takapään apurungon kiinnityksessä väljää.
  • Omega B:
  • Jousia poikki.
  • Raidetangonpäät väljät.

Jarruviat

  • Omega B:
  • Käsijarru on heikkotehoinen.
  • Ohjausnivelissä väljää.

Sekalaiset viat

  • Omega A:
  • Sisäkaton kiinnitys on heikko.
  • Lämmityslaitteen kennovikoja.
  • Sähkötoimiset ikkunannostimet reistailevat.
  • Keskuslukitus reistailee.
  • Kattoluukku vuotaa.
  • Omega B:
  • Lämmityslaite ei sulkeudu täysin. Sisään tuleva ilma on 1015 astetta lämpimämpää kuin ulkoilma, vaikka lämpö on kytketty pois päältä.
  • GLSmallien ajotietokone voi näyttää mitä sattuu.

Ruosteviat

  • Omega A:
  • Ruostuminen on Omegan ongelma. Tarkasta ovet, pyöränaukkojen reunat, takaluukku ja konepelti. Ruostetta voi olla myös kynnyksissä muovilistojen alla.
  • Maalipinta heikko. Kiveniskujäljet on korjattava heti, ettei jäljestä aiheudu ruostumista.
  • Polttoainesäiliö ruostuu ja vuotaa.
  • Omega B:

Pakoputkistoviat

  • Omega B:
  • Happianturivikoja.

Opel Omega vaihtoautot


Keskustelu

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Valitse merkki

Alfa Romeo

Audi

BMW

Chevrolet

Chrysler

Citroën

Dacia

Daihatsu

Fiat

Ford

Honda

Hyundai

Jaguar

Jeep

Kia

Lada

Lancia

Land Rover

Lexus

Mazda

Mercedes-Benz

Mitsubishi

Nissan

Opel

Peugeot

Pontiac

Porsche

Renault

Rolls-Royce

Rover

Saab

Seat

Skoda

Smart

Subaru

Suzuki

Toyota

Volkswagen

Volvo

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!