—Pysäköintijarru on heikkotehoinen tai puoltaa yli viisivuotiaissa autoissa TÜV
—Pysäköintijarrun Bowden vaijeri viallinen GTÜ
—Pakoputkisto ruostuu ja on heikossa kunnossa jo kolmevuotiaista alkaen TÜV, GTÜ
—Moottorin ja vaihteiston öljyvuodot GTÜ
—Kuluneet jarrut GTÜ, DEKRA
Takaisinkutsuja
—VDCjärjestelmä? VDCjärjestelmä ei joissakin tapauksissa tunnista varapyörän olevan käytössä.
—Trafi 2008, Trafin sivulta ei selviä, mikä Alfa Romeon malli on kyseessä?
—147 GTA: Etuakseliston vahvistuskiinnike voi irrota, mikä aiheuttaa meteliä ja pahimmassa tapauksessa voi vaikeuttaa auton ohjaamista ADAC 2003
—Tulipalovaara. Moottorin jäähdytysnesteen lisälämmittimen johdin voi mennä oikosulkuun ja aiheuttaa tulipalon moottorin lämpiämisvaihteen aikana VOSA 2003, KBA 2008
—Konepelti voi avautua vauhdissa, mikäli auto huonosti hoidettu ja konepellin lukkomekanismi ja varmistushaka jätetty voitelematta ADAC 2004. Käyttöohjeita ja asiakkaiden neuvontaa tarkennettu konepellin oikean huollon ja sulkemistavan varmistamiseksi ADAC 2004.
—Tulipalovaara. Polttoainesuodattimen letkun kiinnityksen tarkastus on tehtävä mahdollisen vuodon estämiseksi 1.9 JTDmalleissa ADAC, VOSA 2007
—Jarrut saattavat pettää. Virheellisesti vulkanoidut jarruletkut saattavat vuotaa ja aiheuttaa jarrujen tehon heikkenemisen ADAC, VOSA 2007
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
—Bensiinimalleissa jakopään hammashihnan vikoja ja kytkinvikoja ADAC
—Merkkivalot oikuttelevat ADAC
—Moottorivaurioita jakopään hammashihnan vikojen vuoksi sekä bensiini että dieselmalleissa Autobild
—Kytkimen ja vaihteiston vaurioita Autobild
—Ilmastointilaitteet oikuttelevat Autobild, DEKRA
—Öljyntäyttötulpan virheellisen sulkemisen vuoksi öljynpuutteen aiheuttamia moottorivaurioita.