—Almera ruostuu nopeasti: Jo seitsenvuotiaissa näkyvät ensimmäiset merkit korroosiosta ja vanhemmassa N15mallissa on isompaa huomauttamista korin ruostumisesta TÜV
—Valovikoja TÜV
—N15mallin jarrutusteho on heikohko, mutta jarruletkut kestävät mainiosti TÜV
—Ruostumista lukuun ottamatta hyvin vähän huomautettavaa TÜV
Takaisinkutsuja
—Mahdollinen rengasvaurio tehtaan asennusvirheen vuoksi ADAC, VOSA 2001
—Kampiakselin ja nokkaakselin käyntinopeustunnistinten häiriö ADAC 2002, 2004, VOSA 2003
—Turbodieselin ahtopaineentunnistimen häiriö, moottori ontuu ja/tai savuttaa ADAC 2005
—Ketjunkiristimen vika: Alipainepumppua käyttävä ketju voi hypätä yli ja jarrutehostin ei saa alipainetta. Seurauksena poljinvoiman kasvu jarrutehostimen häiriön vuoksi KBA 2008
—Jakopään ketjunkiristimen vika, ketju voi hypätä, jolloin nokkaakselin ajoitus sekoaa, moottori ontuu tai sammuu eikä jarrutehostinkaan toimi, pahimmassa tapauksessa nokkaakselivaurio ADAC, VOSA 2004
—Takaistuimen reunimmaisten turvavöiden lukitussoljen vastakappale: Materiaaleissa puutteita. Ei tarpeeksi kestävä (Vain Almera Tino –tilaauto) Trafi, VOSA 2003
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
—Erilaisia moottorivikoja, muutama jakoketjuvika ADAC