—Epävakaa etu ja takaakselisto, haperot kumilaakerit saavat akseliston pompottamaan, GTÜ, TÜV, DEKRA
—Iskunvaimentimet vuotavat GTÜ, DEKRA
—Kuluneet jarrulevyt TÜV, GTÜ, DEKRA
—Pakoputkiston suojalevy rikki tai irronnut GTÜ
—Valovikoja GTÜ
—Korin ruostevauriot näkyvät jo viisivuotiaissa, runsaasti ruosteongelmia seitsenvuotiaissa TÜV
Takaisinkutsuja
—Mazda5: 2.0D –moottorin nokkaakselin tunnistimen ruuvikiinnitys voi löystyä ja moottori sammua, diesel, ADAC, VOSA 2006
—Mazda5: 2.0D moottorin kiinnikkeen ruuvi voi murtua, pahimmassa tapauksessa moottorin heiluminen voi aiheuttaa apulaitteiden käyttöhihnan toimintahäiriön ja rikkoa vetoakselit ADAC, VOSA 2008
—Mazda5: 2.0Dmoottorin ahtojäähdyttimen (välijäähdyttimen) hiushalkeama voi aiheuttaa ahtopaineen ja moottoritehon heikkenemisen ADAC 2008
—Mazda5: 2.0Dmoottori saattaa rynnätä koville kierroksille moottoriöljyn määrän noustessa liian suureksi polttoainelaimeneman vuoksi silloin kun hiukkassuodattimen puhdistusprosessi on keskeytynyt riittävän monta kertaa. ADAC, VOSA 2009
—Mazda5: 1.6 –diesel,1.8 ja 2.0bensiini: Ohjaustehostin saattaa lakata toimimasta pumpun rikkoutuessa, jolloin tarvittava ohjausvoima kasvaa ADAC 2010
—Mazda5: 1.8 ja 2.0bensiini. Moottori voi sammua, koska sähkötoiminen polttonestepumppu voi lakata toimimasta kosteuden aiheuttaman kytkentähäiriön vuoksi ADAC, VOSA 2011