—2008 ei erityisiä vikakohteita, neljänneksi paras, mallinmuutoksessa laatu parani huikeasti edellisestä 2006 katsastustuloksesta, jossa Laguna oli kolmanneksi viimeinen AKatsastus
—Pyöräntuenta on Laguna II:n heikkous, epätavallisen runsaasti vikoja ohjauslaitteissa ja akselistoissa, alapallonivelet ovat kuluneet, raidetangossa välystä, akselistojen kumilaakerit ovat haperot sekä jarrulevyt ovat kuluneet DEKRA, GTÜ
—Ruostuva ja vuotava pakoputkisto uudemmissakin malleissa GTÜ
—Tyyppivikana erittäin epävakaat ja kuluneet akselistot, ohjauslaitteiden väljyys, kuluneet raidetangonpäät ja alapallonivelet TÜV, GTÜ
—Suuntavaloissa vikoja TÜV
—Katkenneita jousia GTÜ
—Kuluneita jarruja GTÜ
—Ruostuneita pakoputkistoja GTÜ
—Pysäköintijarru puoltaa ja pitää heikosti, jarrulevyissä on vikoja TÜV
—Sähkölaitevikoja GTÜ, DEKRA
—Laguna I:
—Epävakaat ja kuluneet akselistot, ohjauksessa väljää, mädät vetoakselit TÜV
—Käyttöjarrulla saatava hidastuvuus on huono ja jarruputket ovat ruosteessa TÜV
Takaisinkutsuja
—Laguna II 1.6, 1.8 ja 2.0 Moottorinohjausyksikkö, Moottoriohjausyksikön uudelleen ohjelmointi Trafi 2003
—Laguna III: Kuljettajan turvavyön esikiristimen vaijeri on liian pitkä ja voi kulua istuinkehikkoa vasten. Kaikki esikiristimet korvataan uudella versiolla. Trafi 2003 ( teksti englanniksi, josta käännetty suomeksi)
—Turvavyö ei toimi kunnolla, koska esikiristimen vaijeri voi repeytyä VOSA, KBA 2010
—Kaasu voi juuttua aukiasentoon(Bensiini ja Diesel), dieselmoottori voi sammua kovan kiihdytyksen jälkeen VOSA 2002
—1.6, 1.8 ja 2.0 –bensiinimallit: Moottori voi rynnätä suurille kierroksille itsestään tai joutokäynti voi aaltoilla. Mahdollinen vika kaasuläpän sähkötoimisessa ohjauksessa ADAC, VOSA 2003
—Apulaitteiden kiilahihna voi repeytyessään vaurioittaa jakopään hammashihnaa, mikä aiheuttaa moottorivaurion ADAC 2002
—Vettä voi päästä ABS / ESC –katkaisimeen, merkkivalo syttyy, ABS ja ESC voivat lakata toimimasta, mutta jarrutusteho säilyy ADAC 2003
—Kytkin voi jäädä auki kytkinpolkimen jumittaessa ADAC 2006
—EGRventtiili voi likaantua, mikä vähentää moottoritehoa ja/tai aiheuttaa mustaa savutusta ADAC 2006
—2.0 Bensiinimalli: Nopeus voi nousta 6 – 10 km/h asetettua korkeammaksi vakionopeudensäätimen ohjelmistovirheen vuoksi ADAC 2011
Tielle jättäviä vikoja ADAC
—Laguna ei mukana uusimmissa raporteissa, ohessa toissavuoden 2011 raportin tulokset vuodelta 2000::
—Vuonna 1998 toteutettiin huoltokampanja, jossa tarkastettiin jakopään hammashihna, vesipumppu ja laturi. Siitä huolimatta lukuisia hammashihnavaurioita ja sähkölaitevikoja moottorinohjauksessa ja ajonestolaitteessa. Autobild
—Paljon moottorivaurioita, viallisia turboahtimia, lukuisia vaihteistovaurioita, kuluneita kytkimiä, erityisesti dieseleissä Autobild
—Dieselien ongelmana ovat lisäksi ruiskutuspumpun ja suuttimien viat Autobild
—Älyavaimissa usein ongelmia Autobild
—Akselistojen pyöräntuennan ja ohjauksen nivelet ja kumiset laakeriholkit ovat alimitoitettuja. Alustan komponentit kuluvat Lagunassa
—ennätystahtiin Autobild
—Laguna III:
—Autobildin 100 000 kilometrin kestotestissä Laguna 2.0 dCi:n moottorin kampiakselin laakerointi ja nokkaakseli olivat kuluneet, mikä on harvinaista nykyautoissa Autobild
—Takaakseliston pyöräntuennan komponenttien nopea kuluminen on periytynyt aikaisemmista Lagunamalleista Autobild.
—Sivuäänet, muun muassa kolinat ärsyttävät autonkäyttäjiä Autobild