—Hälytys: Runsaasti vikakohteita, joiden vuoksi Alfa 156/159 hylätään katsastuksessa. Omistajan kannattaa teettää huolellinen huolto ja tarkastus ennen katsastukseen menoa GTÜ
—Korin ja alustan massiivisia ruosteongelmia vanhemmissa 156 –mallissa TÜV
—Akselistot kuluvat nopeasti, runsaasti vikoja TÜV, GTÜ, DEKRA
—159: Käyttöjarrujen teho heikko TÜV
—156: Pysäköintijarrun teho heikko TÜV
—Takaakselistossa pyöräntuennan poikittaistuet laakereineen ja edessä ohjauslaitteiden nivelet kuluvat nopeasti 159mallissa TÜV
—Pyöräntuennan poikittaistuet ja niiden kumilaakerit kuluneet DEKRA
—Kuluneet raidetangonpäät ja alapallonivelet GTÜ, DEKRA
—Leveät matalaprofiilirenkaat rasittavat alustaa ja ohjauslaitteita DEKRA
—Haperot akselistojen kumilaakerit GTÜ
—Runsaasti valovikoja, muun muassa valonheittimen säädöt pielessä TÜV, GTÜ
—Vuotavat, vialliset tai huonosti kiinnitetyt pakoputkistot vanhemmissa malleissa TÜV, GTÜ
—Moottorin ja vaihteiston öljyvuodot GTÜ
—Heikko jarrujen teho 159mallissa TÜV
—Pakoputkisto ruostuu myös uudemmassa mallissa GTÜ, TÜV
Takaisinkutsuja
—VDCjärjestelmä? VDCjärjestelmä ei joissakin tapauksissa tunnista varapyörän olevan käytössä.
—Trafi 2008, Trafin sivulta ei selviä, mikä Alfa Romeon malli on kyseessä?
—156 GTA: Etuakseliston vahvistuskiinnike voi irrota, mikä aiheuttaa meteliä ja pahimmassa tapauksessa voi vaikeuttaa auton ohjaamista ADAC 2003
—Konepelti voi avautua vauhdissa, mikäli auto huonosti hoidettu ja konepellin lukkomekanismi ja varmistushaka jätetty voitelematta ADAC 2004. Käyttöohjeita ja asiakkaiden neuvontaa tarkennettu konepellin oikean huollon ja sulkemistavan varmistamiseksi ADAC 2004.
—Tulipalovaara 156 GTA ja 2.5 V6 . Ohjaustehostimen putki voi vuotaa, mikä voi aiheuttaa tulipalon ja ohjaustehostuksen toiminnan lakkaamisen VOSA 2004
—Jarruputki voi vuotaa, jarrutusteho heikkenee VOSA 2004
—Tulipalovaara. Moottorin jäähdytysnesteen lisälämmittimen johdin voi mennä oikosulkuun ja aiheuttaa tulipalon moottorin lämpiämisvaihteen aikana VOSA 2006
—Jarrut saattavat pettää. Virheellisesti vulkanoidut jarruletkut saattavat vuotaa ja aiheuttaa jarrujen tehon heikkenemisen VOSA 2007
—Mahdollinen hallinnan menettäminen: Nelivetomalleissa vaihteiston mahdollinen öljyvuoto voi aiheuttaa takaakseliston lukkiutumisen ja auton hallinnan menetyksen KBA 2008, ADAC 2007
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
—Ilmamassamittarin vikoja (Diesel), lukuisia moottorivaurioita ADAC
—Kytkinvikoja ADAC
—Sähkölaitevikoja ADAC
—Epäluotettavuus ja vikaherkkyys ovat valitettavasti vakiona Autobild
—Rispautunut ja vaurioitunut jakopään hammashihna on aiheuttanut moottorivaurioita bensiinimoottoreissa Autobild